Bejelentkezés

Sobieski seregei lehengerelték a mezőnyt

Immáron túl vagyunk az év legfontosabb hazai drift eseményén, a King Of Europe drift sorozat hétvégén itthon megrendezett ötödik fordulóján. Mint azt a korábbi beharangozókban is megírtuk, igen komoly lengyel dominanciára lehetett számítani. A szervizkamionokkal érkező csapatok pilótái egytől-egyig 500 pluszos szörnyekkel szálltak csatába.

 

A mezőny ismeretében komoly bravúr kellett a top 32-be jutáséhoz is, a magyarok közül a kvalifikáció során a legjobb eredményt, nyolcadik helyével Kerény Ádám érte el. A végső elszámolásban Ádám egy paraszthajszállal lemaradt a dobogóról.
A legjobb kvalifikációs kört Calin Ciortian mutatta be, egy végletekig kihegyezett E30-cal. A román srác vezetési stílusa a fundamentalista japán fanok szemébe is könnyeket csalt.

A Top32-be jutott magyarok gyorsan áldozatul estek a technikai fölénynek. A legjobb 16 közé csak Grózinger Zsolt, György Szilveszter, Tóth Géza, és Kerényi Ádám jutott be. A Top8-ba viszont már csak Ádám ment tovább.

A lengyelek játékába egyedül egy olasz pilóta, Francesco Conti tudott beleszólni, aki komoly csatákat vívva végül megszerezte az ezüstérmet. Az olasz egyébként egy E92 M3 gyári versenyautót terelget, szekvenciális váltóval, és egyéb nyalánkságokkal.
 A dobogó harmadik fokára, Kerényi Ádám legyőzésével Dawid Karkosik állhatott, aki egy S15 Silviával teljesítette a napot, nem kis füsttel. A végső győzelmet a 750 LE-s S13-at uraló Maciej Bochenek szerezte meg.

Az idén kifejezetten magas színvonalú King of Europe sorozat mércéjéhez képest is kiemelkedő színvonalú versenyt láthattunk, komoly csatákkal, kiemelkedő technikájú mezőnnyel.